Thursday, September 19, 2013

Alhamdulillah..

As salam...

Selalu kita denga 

"Mujur ada si pulan bin si pulan yang datang..kalau tak..."

"Mujur la ko datang time ni.."

"Mujur la ada orang lalu time ni.."

"Mujur aku takde time tu.."

Ramai di kalangan kita yang selalu menggunakan perkataan "mujur" tu..selalunya bila mengalami kecelakaan..then, tiba2 secara kebetulan ada orang yang memberi bantuan..sebenarnya bukan "Mujur" yang patut kita ucapkan tapi "Alhamdulillah"..kerana..

Allah yang menggerakkan hati si pulan bin si pulan tu datang..

Allah yang menggerakkan hati kawan ko tu utk datang..

Allah yang menggerakkan hati orang tu utk lalu kat situ time tu..

Allah yang menggerakkan hati kita utk tiada di situ ketika itu..

Apapon yang berlaku sebenarnya Allah yang telah tetapkan..semuanya adalah SUNNATULLAH..

p/s : peringatan utk diri sendiri..Alhamdulillah atas apa yang telah berlaku ke atas diriku dan nikmat yang diberikan olehNya..




20 comments:

  1. yelah...koi selalu sebut "nasib baik"...patutnya sebut alhamdulillahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. pls welkam Nafisa81 :)

      tak tahu nak panggil apa..nafisa ok?

      itula kan..ade jgk yg kata nasib baik..huhu..

      Delete
  2. peringatan yg sgt bagus... nice entry!

    ReplyDelete
  3. Ya...itulah yg sebaiknya...
    Alhamdulillah, ada yg memperingatkan

    ReplyDelete
  4. betul 2 kak..bila dh terbiasa sebut, ianya jd habit..tp xmustahil kalau nk tggalkn =) perkongsian yg baik..

    ReplyDelete
  5. a'ah kann
    kene setepek..asek duk guna nasib baik, mujur
    terima kasih atas ingatan adik manis
    alhamdulillah
    :))

    ReplyDelete
  6. teringat lagu raihan...syukur,alhamdulillah.....

    ReplyDelete
  7. kann.. kebetulan tu mesti ada.. ;)

    ReplyDelete
  8. memang dah ditakdirkan...bukan kebetulan lagi kan?

    ReplyDelete
  9. Kena saling mengingatkan sesaama kita ni... thanks ya.. :-)

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah ko datang rumah aku tunjuk plan dulu.. :)

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)