Tuesday, August 26, 2014

7 things you should know about mama ka0ri - Versatile Blogger Award

As salam...


Versatile Blogger Award

Syarat-syaratnya :

Thanks the nice fella who gave you this award ;)
Include a link to their blog
Select 15 blogs/bloggers you've recently discovered/followed regularly.
Nominate these 15 to the Versatile Blogger Award
Tell the person who nominated you with 7 things about yourself

Semalam bukak blog Amy J..tetiba sengih sorang2 aku bila tengok no.8 adalah nama aku...terasa macam kembali pada zaman sekolah plak main tag2 bagai ni..haha..anyway terima kasih banyak-banyak pada blogger Amy J sebab sudi memilih blog mama kaori yang tak seberapa nak femes ni..haha..

Dua hari satu malam gak aku duk mikir nak tulis apa pasal diri sendiri ni..satgi tulis semua yang baik-baik kata masuk bakul angkat sendiri plak..tulis yang buruk-buruk plak..nanti kata merendah diri plak..hahahaha...konfius sekejap aku..pikir punya pikir..inila antara 7 perkara penting yang patut korang tahu pasal aku aka mama kaori..kahkah..cam poyo jerk..

Here the 7 things you should know about mama kaori :

1. SENANG NANGIS
Yer..aku memang senang nangis..pakcik aku panggil aku "surat khabar lama"..mesti korang heran kenapa surat khabar lama kan...mase usia aku lebih kurang 3,4 tahun dulu aku suka nangis..sikit2 nangis..meraung2 mcm orang kena pukul..orang bergurau sikit pon nangis..pastu pakcik aku ejek la sambil nyanyi lagu "surat khabar lama...surat khabar lama..." alaaa...lagu lori cina yang selalu datang pusing2 kutip paper lama tu...haaa...lagu tu la..sampai la dah dewasa ni aku senang nangis...kdg2 time gembira terlampau pon nangis, terharu pon nangis, stress pon nangis, marah pon nangis, sedih apatah lagi confirm2 la nangis kan..kakakaka..sian kat en hubby aku dapat bini yang manja kededek ni..

google sourced

2. SPORTING!
Aku amatlah sporting orangnya..sebab tu en hubby seronok jer bercerita pasal apa pon ngan aku..sebab aku sporting orangnya...kalau dia nampak pompuan cantik pon dia akan tunjuk dan bagitau aku..dan kalau aku ternampak pompuan cantik pon aku bagitau dia...aku pon boleh tahu dah taste dia cemane..kakakaka...bukan aku tak cemburu..cemburu jugak tapi macam mende tu biasa jer bagi aku..hahaha..so, kalau korang rasa korang nak kutuk aku di sini pon aku tak kisah..:p

3. CEKAP MENGEMAS
Satu lagi kelebihan aku adalah mengemas..jangan tak tahu aku mmg suke sangat mengemas..sekecik2 bilik dan sebesar2 rumah pon aku akan tetap mengemas kalau mata aku dah takleh tengok kesepahan tempat tu..Selalu jer en hubby puji aku sebab aku cekap mengemas..haha..kembang semangkuk dah ni..sikap ni aku rasa aku dapat dari abah aku..sebab abah mmg suke mengemas..sebulan sekali mesti tukar susun atur perabut..duk saje2 pon jadi keje jugak..tu yg jangkit kat anak dia...tapi dalam banyak2 kerja mengemas..janganla suh aku lipat baju..aku tersangatla malas nak lipat baju..kalau suruh basuh baju mmg rajin..jgn suh lipat baju..yg tu mmg liat sikit..sanggup tengok bakul baju menimbun lagi..agak2 dah takleh cari stokin bagai baru la kerja2 melipat baju berjalan..haha..

4. SUKA MELUKIS
Aku dari kecil mmg suke melukis..start masuk tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, kolej mesti aku melibatkan diri dalam dunia seni lukis ni..tak kira la pertandingan mewarna ke..pertandingan melukis ke..pertandingan rekacipta ke..aku mesti masuk..kalah menang tak kira..janji boleh masuk..haha..Alhamdulillah..bakat melukis aku ni dapat dari bakat melukis abah..abah yang byk ajar aku melukis dan mewarna dari zaman sekolah dulu..wakil sekolah, wakil daerah, wakil negeri pon pernah..ingat lagi mase form 5 aku suke lukis mamat blues untuk aku..kartun dalam majalah Ujang dulu..(maybe ada yang satu zaman ngan aku..mesti ingat kartun ni..) duk saje2 pon lukis..dah byk koleksi lukisan tu yg aku lukis..dan dah byk juga yang aku bagi jer kat kawan2..kadang2 tu lukisan belum siap kawan dah mintak.."aku nak!" terus bagi jer..pastu lukis lagi..korang jgn tak percaya plak..dengan hanya melukis kartun blues untuk aku tu ade orang terpikat ngan aku..kakakaka...cinta monyet betul la time tu..
( Hari lain la kita citer plak pasal ni..haha)

google sourced
5. KIDAL
Kalu korang nak tahu aku seorang yang kidal..menulis dengan tangan kiri tapi buat keje dengan tangan kanan..maksud aku pegang pisau tangan kanan..cuma menulis jer ngan tangan kiri..mase sebelum sekolah dulu aku buat keje pon tangan kiri jugak..even makan pon ngan tangan kiri..kena paksa ngan mak..kena ugut ngan arwah tokwan " kalau makan tangan kiri tak bawak pegi kenduri!!" nak pegi kenduri punya pasal sanggup berlatih makan ngan tangan kanan..cuma menulis ngan tangan kiri memang aku takleh elak..kekok kalau menulis ngan tangan kanan..ini satu lagi genetik yang aku dapat dari abah aku..:)



6. PENYIMPAN RAHSIA
Kalau korang ada rahsia pape korang boleh bagitau aku sebab aku jenis yang boleh simpan rahsia..tapi sebelum bagitau aku..please warning aku supaya jangan bagitau sesiapa..aku takkan bagitau la..tapi kalau korang syok bercerita tanpa warning aku dulu..mmg tak lama lepas tu cerita tu sampai la kat en hubby aku..kakakaka...

7. CEPAT BOSAN
Ini masalah besar bagi aku...aku memang jenis yang cepat bosan..buat apa pon la aku kdg2 akan cepat bosan..biasanya dalam keje la..sebab tu keje aku sume keje kontrak jer..kalau keje lama2 bertahun2 aku rasa tak sanggup..ntah bosan cemane tak tahu..awal2 mcm excited jer..masuk 2,3 bulan mula la dia bosan tamau buat dah...keje ni pon aku dah mula terasa bosan..ngeeee~ Macam couple jugak..mase zaman sekolah dulu aku byk couple tapi sume sekejap jer..sebab cepat bosan..mula la aku mintak clash..seb baik ngan en hubby aku ni Allah tak timbulkan aku perasaan cepat bosan tu...Alhamdulillah...kalu tak haru!!



Ok..Full stop!! cukup dah tujuh..

So, di sini aku senarai blogger2 yang terpilih untuk versatile blogger award...best gak ni kalau boleh tahu pasal korang..bukan senang korang nak bercerita pasal diri sendiri kan..haaa..bila lagik??

1. Rai ourkizuna
2. Rosreeza
3. Mimie
4. Kak Zakie
5. Anum
6. Dik An
7. Mama Niza
8. Dak Eiza
9. Farah Secretary
10. Cik Siti
11. Atie yusof
12. Ina IntanBerlian
13. Farah Bubblynotes
14. Diana
15. PetakBunga aka PB

Nanti jangan lupa letak banner tau...!!


23 comments:

  1. nombor tiga tu sama ngan saya..haha.

    suka melukis, ni mesti kreatif.orang kreatif memang cepat bosan

    ReplyDelete
  2. aku baru nak gelak2 baca keemoan ko pasal surat khabr lama tu..
    no 15?
    ko tag aku apa hal?
    dah lah tag aku last2..tu br teringat kat akulah tu?

    aku ni garang tau?


    hahaha...hahah...
    dok2..dokk gurau..nanti free aku fikir2 apa nak jawab..

    ReplyDelete
  3. waaa..zaman tag -mengetag kembali.. era blog thn 2009-2011 sgt meriah dgn sesi tag-mgetag ni.. msa ni lah leh lebih mgenali blogger2.. hehe

    kidal.. biasa kalo kidal sgt kretip n berseni orgnya

    ReplyDelete
  4. Amboi, suka nangis. Hahaha. Mujur tak kene tag. Line tak okey. Takleh nak main blog sgt. ^_^ btw tgn kidal tu same je ngan ana. Hehe

    ReplyDelete
  5. oi oi.. nampak nama aku first sekali kot.. hahaha...

    era tag mengetag kembali~!!!


    ok la fine... weh datang rumah aku tolong kemas.. aku buatkan takoyaki, miso, okonomiyaki yada yada.. hahaha

    ReplyDelete
  6. No 6 tu nama sapa ek akak haha...nnti dik an wat ye akak...paling sama kita adalah no1 haha

    ReplyDelete
  7. Masa baca N3 dari awal tu kakak dah senyum-senyum dulu dik.
    Kira Shila banyak ikut abah. Left handed biasanya memang pakar bab melukis tau. Dulu masa kakak belajar 90% yg pandai melukis semuanya yg left-handed:)

    Sekali baca list kena tag terkujat lah sebab apasal ada pulak nama mak tua ni dilistkan huhu..

    ReplyDelete
  8. erkkkk dah ada tag lagi...dah 2 dah ni...In Shaa Allah akan cuba menjawab...

    ReplyDelete
  9. ishh ye laa lame dah tak bertag2 ni heheheeh....dulu tag pasal peti ais laaa....ape dlm henbeg laaa...mcm2...seronok jek ....dan lieya laa paling pemalas buat homework tag2 ni hahaahahhha....terukkan....

    lieya tegelak bace tang kuat nangis tu....kalo org jawa panggil gembeng atau cembeng heheehehe...manje sgt tuh...

    ReplyDelete
  10. 1,6 dan 7..sama dgn Za..yg kes lipat baju tu pun malas jugak..hehe

    ReplyDelete
  11. wah sporting habis la sampai suruh suami ...

    ReplyDelete
  12. wahhhhhhhhhh..kite pun kena hihihi..anyway saya xsuka mengemas huhu

    ReplyDelete
  13. eh nama Ros ada :) Ros akan usahakan untu karang entry . hihi...

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum dan Salam Kenal :D

    Sedang berblog walking terjumpa blog ini ... datang menyinggah .. ada pulak entry macam nie.. memang bagus la heheheh .. boleh kenal tuan tanah .. k :D

    ReplyDelete
  15. Oooo baru la kenal lebih mendalam lagi pasal sheila.. Part yg suka basuh tak suka lipat tue kita sama la.. hehehe...

    Eh2..kita kena tag la.. InsyaAllah yer.. kalau berkesempatan farah join.. hehehe

    ReplyDelete
  16. no 7 ngn part x suka lipat ken tu sama kita...cpt bosan klau kna wat mnda yg kita xsuka tp cuba sruh wat mnda yg kita suka mcm make up ka pa ka...mmg snggup kot

    ReplyDelete
  17. huhu... tahniah laa dapat penghargaan dari rakan blogger... :D

    ReplyDelete
  18. pehhhhh sporting habes la akak ni.. inshaallah kebahagian kekal ke jannah :)

    kite sama kak. cepat bosann..hahahah

    ReplyDelete
  19. ooo... pandai melukis yerr mama nie... orang kidal memang biasanya kreatif... :D

    ReplyDelete
  20. Banyaknye kena tag.
    Saya pun slalu nangis sorang2.
    Tengah mengemas rumah pun boleh nangis.

    ReplyDelete
  21. terima kasih sudi buat entry ni. dah la panjang nak bercerita kan. hehehehe..

    saya menangis bila tengok cerita Hindustan je.muahahahha.

    bestnya suami akak dapat isteri yang sporting! saya nak cari lelaki sportinglah. saya dah lah pantang tengok lelaki badan ketak2. hak hak.. shhh, ini rahsia XP

    bestnya pandai lukis. sobs. family saya semua kreatif. saya je tak T___T

    saya pun cepat bosan. sebab tu header asyik bertukar je. haha.

    ReplyDelete
  22. Okey, rasanya dah habis hutang.. walau tak cukup syarat.. ala bolehlah..
    http://petakbunga-diari.blogspot.com/2014/09/7-auta-petakbunga.html

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)