Wednesday, August 13, 2014

Matlumat diri Aleesya

As salam...

Semalam aku tertengok buku aktiviti bahasa melayu Aleesya...tergelak sorang-sorang aku baca..korang tengok matlumat diri dia tulis...



Ayah kerja pejabat...hahaha..pejabat apa pon x tahu...suka hati dia jer letak...yang keje mak pulak sungai kechil...hahaha...sakit perut gelakkan dia...pastu bilangan adik beradik 5 orang!!

Bila aku tanya kenapa Aleesya tulis 5? Aku bajet dia akan jawab campo mama dan abah...tapi aku silap...jawapan dia..

" sepupu Aleesya kan ramai...Aleesya tulis la lima!"

Hahahaha...bertuah sungguh anak dara mama ni...dia kira habis sepupu sepapat dia..

Then, aku cakapla kt dia...

" Aleesya ada tiga orang adik beradik jer...Aleesya,Ayun dan adik Ammar...tiga org jer kan..kalau mama beranak lagi Aleesya dapat adik lagi...jadi empat orang pulak..camtula..."

Aleesya jawab...

" Oohhh...baru Aleesya tahu adik beradik tu apa...nanti kalau mama beranak dua kali Aleesya boleh tulis lima la kan? "

Mak aihh...kesitu plak dia!! Haha...
posted from Bloggeroid

16 comments:

  1. Hahahaa..lawak2. Pejabat. Kih3. Amboi..Aleesya tu ade cita2 nak adik lagi2 tu. Haha..ayokk! :P

    ReplyDelete
  2. haha.. mak.. u kerja kat sungai mana?... hahaha.. ingat dear, dia nak adik beradiknya ramai tu..hihi

    ReplyDelete
  3. haha..comel je aleesya. nasib baik dia tulis 5 je, kalau dia campur semua sepupu yang ada, pengsa cikgu baca.

    ReplyDelete
  4. Hihi... dah berangan nak ada 2 lagi adiklah tu:)
    Tak apa mama masih muda lagi sayang tambah 3 lagi pun boleh.

    ReplyDelete
  5. Aleesya bagi hint tu nak adik :) hihihi..

    ReplyDelete
  6. kelakarnya aleesya ni..aleesya nak adik tu..bijak bijak..

    ReplyDelete
  7. nanti kakak aleesya tolong mama tau jaga n tukar pampers adik :p

    ReplyDelete
  8. hahahahaha kenapa sungai kecil ek?

    ciap kira sepupu sepapat xleh bla tuu.. hehehe kelakar2 =p

    ReplyDelete
  9. haaa.. tu baru aleesya.. come on.. dua kali lagi weh.. hahaha..

    ReplyDelete
  10. Hekhekhek..so, mama bila nak cukupkan 5 orang..Opps :)

    ReplyDelete
  11. eh, sungai kecil tu mksudnya apa kak? haha.

    ada2 je Aleesya ni. dia nak suruh mama dia tambahkan lagi korum adik sebenarnya. XP

    ReplyDelete
  12. comei sungguh jawapan dia tu...bikin umi ni gelak sorang depan pc ni ha hehehe

    ReplyDelete
  13. Mama kna beranak lagi 2 orng la nampaknya ni.. Haha.. Si kakak dh tulis siap2 ada 5 beradik.. :p

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)