Thursday, September 4, 2014

Gotong royong bersama anak-anak..

As salam...

Hari ni lambat sikit aku bersiaran...ada hal yg penting yg perlu di selesaikan..hari lain la kita bercerita..hari ni cuma nak share gambar ngan anak2 mase kemas umah hari merdeka tempoh hari..kira macam gotong royong merdeka la...hihi..

Awal pagi ada orang datang potong rumput...sepatutnya dia dtg hari Sabtu..tapi masa x mengizinkan..so, dia dtg hari ahad pagi tu..sementara dia potong rumput kami keluar minum sambil lepak2 tengok muvie kat kedai mkn smpi kul 11 lebih..

Balik umah tengok keje memotong dah setel..aku ngan en hubby terus ke belakang rumah cuci rumput yg telah dipotong..masukkan dalam plastik sampah sesiap sbb nanti takut hujan susah dah nk buang..

Anak2 pon apa lagi...sibuk jugakla diaorg nk menolong...cuaca panas sgt aku suh diaorg pakai topi...Aleesya dan Ayun tu betui dah di ambiknya topi...yang adik Ammar plak rileks jer ambik kopiah abah dia pakai..haha..



Kopiah abah di kepala dan henset mama di tangan memang x lepas...henset tu dia punya kalau di rumah..haha..





tak perasan pon rupanya adik Ammar sedang mengambil gambar!! haha..

Buat aktiviti rumah bersama anak2 memang seronok..ada ajer gaya, ragam, persoalan yang ditanya dan dibuat anak-anak...sambil cuci rumah sambil mengeratkan hubungan kekeluargaan..Alhamdulillah..diberi peluang bersama mereka hingga hari ini..
posted from Bloggeroid

19 comments:

  1. bagus.. sekali sekala gotong royong dengan anak-anak..

    ReplyDelete
  2. Hihi... Ayun... Ayun... kalau tak buat auntie ketawa tak sah ye:)
    Tapi at least dia faham kepala kena tutup supaya tak kena panas...

    ReplyDelete
  3. Kan... dgn xtvtcm ni jgk merapatkan lg hubungan dgm anak2. Syok layan mcm2 ragam ank.. y pastinya ank2 lg truja nk buat sndiri..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah rajin2 semuanyaa ihiks

    ReplyDelete
  5. Amboi..tengok dia tu pun sibuk ambik gambar jugak..heheh

    ReplyDelete
  6. Bgus nih.. Mengeratkan hbgn kekeluargaan.. :-)

    ReplyDelete
  7. memng kena ajr dr kecil.
    xpe kerja x sempurna pun.. biar dia rasa seronok buat kerja bersih2 ni..
    kalau nak betul2 pandai bersih2 laman gini.. contact kita...
    kita try buat kat laman rumah kita.. gerenti pandai..

    ReplyDelete
  8. Pacik kecik! Kemain dia haa pakai kopiah siap. Keh3. Ingat nolong, rupenye main gajet. ><

    ReplyDelete
  9. hihi... yang berkopiah tu.. kemain lagi dia..

    ReplyDelete
  10. orang tu potong saja yer? biasanya bukan dia kemaskan sekali ke?
    Memang bagus ajar anak2 buat aktiviti begini daripada main tablet atau ps2 jer kan...

    ReplyDelete
  11. Syok syok.. itu yg bestnya rumah berlaman tanah, sesekali boleh beraktiviti gini.. kami umah tinggi di awangan.. ahaks...over plak.. di awangan ye, tgkt 14 je pun ^_~

    ReplyDelete
  12. Seronoknya tengok! Apa yang penting? KERJASAMA! Hehehe
    Tag Mama Kaori untuk SEGMEN : Bloglist Untuk Kawan-Kawan Yang Kita Suka

    ReplyDelete
  13. aaaa..comel sangat semua! :D lagi-lagi yang berkopiah tu. melting. hahaha.

    seronok kalau aktiviti buat dengan family kan. rindunya, rasa nak balik rumah je. sobs.

    sorry dah lama x singgah sini mama ka0ri. busy. nanti saya terjah habis-habisan ye. hehe

    ReplyDelete
  14. seronok sesekali luangkan masa macam ni dgn keluarga.. :)

    ReplyDelete
  15. haha comel sangat adik ammar ni tau !

    ReplyDelete
  16. Bestnya gotong-royong macam ni :)

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)