Friday, August 23, 2013

Ayun Oh Ayun!

As salam..

Semalam aku duk mengedit blog..asingkan page utk ketiga2 anak..pastu baru perasan yang aku tak banyak cite pasal amirul..haha..kesian plak kat si abang ni..so, kali ni nak cite pasal ayun plak..

peminat setia KFC..haisshhh..
Ayun sekarang dah 3 tahun..bulan satu tahun depan cukupla empat tahun..bila bercakap masih lagi pelat..suara pulak comei..haha..tak tahan aku denga suara dia kalau dia cakap..comei cam pompuan jer..tapi kalau nangis...haha...tahan telinga laaa..

Dia banyak belajar bercakap dari kak leesya..mase kecik dulu mase dia umo satu tahun dia takleh cakap lagi..dia antara anak yang paling lambat boleh cakap..tapi sekarang boleh tahan mulutnya sebab duk terikut2 ngan kak leesya..ape yang kak leesya kata mesti dia nak ikut kata jugak..kalau kak leesya cakap laju sikit mula la dia cakap terabo lam bahasa Jerman dia tu..haha..

Tapi sekarang tgk dia dah makin pandai..aku suke sangat bila panggil nama dia..dia mesti menyahut...

" Yer..mama "

Kalau abah dia panggil..

" Yer..abah "

Kalau aku suruh dia buat apa2...

contoh..

" Ayun, lepas makan basuh tangan tau.."
" Ayun, tolong mama amik cawan.."
"Ayun, tolong tgkkan adik ammar.."

Ayun akan jawab..

" Baik mama!! " 

Apa2 pon yg kita suruh dia buat..mesti dia cakap..

 " Baik mama!! "

Tapi kadang2 dia tersasul sebut.

" Betul ! , Betul ! , Betul ! " 

Cara cakap style macam upin ipin tu..haha..

Tapi jangan sangka sume yang dia cakap " Baik mama" tu dia buat..kdg2 dia tak  buat pon apa yang aku suruh..kena ulang 2 kali baru dia buat..hahahaha..

Lawak pon ada kalau ingatkan si ayun ni..hahahahaha...

15 comments:

  1. nama cam anak buah kita. amirul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..sama ek..kem slm kat anak buah..:)

      Delete
  2. nanti mama kenalah cerita banyak2 sikit pasal ayun ye...he he he.. *_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula kan..kena cite byk2 pas ni pasal dia..

      Delete
  3. ayun sebaya piya rupanya
    piya lahir bulan 2, pon cakap pelat2 lg
    tp budak2 cakap pelat mmg comel kann
    :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...sebaya piya rupanya..tapi piya mcm lagi pandai jer cakap..haha..
      ayun bulan 1..tua sebulan dari piya..

      itula kan..tp kadang2 tak faham dia cakap apa..

      Delete
  4. ayun yg bijak.. ehh ayun panggilannya eh? mcm panggilan akak deqla.. hihi.. ayun jugak.. comel kan nama tu..

    ReplyDelete
  5. hihi.. comel je ayun ni.. mesti pandai ambil hati mama & papa.

    ReplyDelete
  6. kenangan lah neh...heheheh....

    ReplyDelete
  7. anak yang cerdik..hehehe.. :) salam perkenalan.. :)

    ReplyDelete
  8. he3 bgusnya =) rajin la anak akak ni..smua bgus2 =) in shaa Allah..jd anak yg berguan dan pndai nnti

    ReplyDelete
  9. bagus dia cakap 'baik mama' tu..seronok pulak dgr..
    anak asha takde nye jawab mcm tu....ye aje

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)