Monday, December 30, 2013

Feeling back to school..~

As salam...

Rindu utk membebel di sini..hampir seminggu tidak online blogwalking kengkawan..mase agak tidak mengizinkan..bukan apa..sibuk utk persiapan sekolah Aleesya..dan MIL kita pon tido di umah kita hampir seminggu..takkan nak biar MIL sorang2 tanpa temankan..so, sebagai satu2nya menantu perempuan dia..kenala melayan tetamu kan..tu yg tak ngadap laptop banyak hari tuh..haha..

Cuti krismas yang lepas kami sekeluarga tak ke mana..cuma keluar untuk beli keperluan sekolah Aleesya..baju..kasut..alat tulis..tudung..dan beg sekolah..bukan main seronok lagi anak daraku sorang ni..terai baju..terai kasut..yang adiknya Amirul plak sibuk nk beli mainan..sampai kena marah2 ngan aku...last2 MIL kita yg tengokkan budak2 ni..haha..terima kasih mama!!

Aleesya tak sabar nak ke sekolah..
bergaya ngan basikal baru!!
Dua tiga kali aku rotate gamba kat atas tu tapi dia tetap jadi camtu jugak..sori la kengkawan..nak kena teleng kepala plak tengok gambanya..haha..

Selesai beli keperluan sekolah Aleesya..esoknya sibuk plak pos biskut yang orang order..Alhamdulillah..dalam duk sibuk2 tu ade lagi orang yang mengorder..terima kasih ya Allah..


Semalam plak sibuk uruskan pendaftaran sekolah Aleesya..agak liat jugak anak dara sorang ni nak bangun pagi..jenuh kejut 2,3 kali baru bangun..siapkan dia untuk ke sekolah..siapkan adik2 nya plak..taklimat start kul 8.30 pagi..8.30 pagi baru kami keluar umah..haha..elok sampai jer tengok en hubby pon dah ade kat sekolah dia..en hubby dari tempat keje..kami dari rumah..sampai sekolah terus ke dewan terbuka dengar taklimat..selesai taklimat pegi ke kelas darjah satu..Aleesya di tempatkan di kelas 1A2..


tunggu turn nak bayar yuran..

Lusa Aleesya dah start sekolah..harap dia menjadi anak yang berguna untuk agama dan bangsa bila besar nanti..moga Aleesya dapat lakukan yang terbaik untuk abah dan mama..

p/s : feeling back to school bila daftar sekolah anak semalam..haha..






4 comments:

  1. Anak mula sekolah, mak ayah pula yang berdebar2 kan...

    ReplyDelete
  2. Seronoknya tengok budak2 ni pergi sekolah... Mesti ada macam2 gelagat.
    Semoga Aleesya dapat menyesuaikan diri. :)

    ReplyDelete
  3. wahhh alesya dah xsabar nak g sekolah nampaknya.. :)

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)