Wednesday, December 11, 2013

Sambungan entry sakit gigi..

As salam...

Sori kenkawan..kita sambung entry semalam...

Lepas doktor cucuk ubat bius kat gigi geraham aku..dia tampal gigi geraham sebelah kanan..sementara tunggu ubat bius tu nak serap masuk kot..lepas tampal tu dia cucuk2 lidah aku ngan mende tajam..pastu tanya..."sakit tak? rasa ade benda tekan2 kan? aku angguk..

Then, dia amik menda mcm playar nak start cabut gigi aku dah...aku dah seram sejuk..tutup mata sebab menyeramkan..hahaha..(sebenarnya penakut!!) doktor cakap "rileks..tenangkan fikiran..cuba lembutkan badan.." bilik tu plak berecon..aku dah semakin sejuk..menggigil2 sebab demam..cuba lembutkan badan...doktor cuba cabut gigi geraham aku...kali pertama tak berjaya...dia tarik lagi kuat..tak berjaya lagi..dia tarik lagi ngan playar dia tu...aku dah mula rasa SAKIT..."aduhhh...sakit doktor"

Aku tengok muka doktor tu serba salah..."tadi awak cakap tak sakit dah..sebelum datang ni ade rasa sakit gigi tak? Aku cakap " hari ni tak rasa sakit dah...tapi semalam mase demam mmg ade rasa sakit.." 
Doktor buat muka tak puas hati..."nape tak bagitau saya awal2? " Aku buat muka sedih.."saya ingatkan doktor tanya sakit gigi utk hari ni jer.." (pandai aku menjawab kan..hahahaha..)

Pastu doktor tu mintak jarum lagi satu ngan nurse..dia cucuk ubat bius kali kedua kat tempat yang sama..hati aku dah dup dap..aku memang penakut bab cabut gigi ni..hahaha...

Lepas cucuk dia suh aku tunggu kat luar..15 minit lepas tu panggil aku masuk..aku dah rasa cam nak demam balik..menggigil2...doktor start cabut ngan korek2 kat tepi gigi geraham aku sampai berdarah2..hohohoho...tak pernah lagi aku cabut gigi sampai macam ni sekali...lepas dia korek2 tu dia cuba cabut lagi sekali ngan playar dia tu...kali kedua dia tarik aku rasa SAKIT yang amat.."doktor sakit..." aku dah mula mengalirkan air mata...memang sakit betul wooo...

Aku tengok muka doktor tu bertambah serba salah.."gigi awak ni kuat sangat..saya rasa takleh cabut lagi hari ni..kita tengok minggu depan cemane..saya bagi ubat dulu kat awak.."

First time aku cabut gigi sampai nangis2..huhuhu...

Lam hati rasa serik dah nak cabut gigi..biarlah dia duk sakit macam tu pon..hahaha..

Dua, tiga hari jugak aku tak dpt mengunyah makanan ngan betul..nak nganga mulut pon takleh luas2..makan nasi pon sumbat masuk lam mulut sebab nak nganga luas2 takleh..dari sakit sikit..jadi bertambah sakitnya..bibir atas pon luka sedikit sebab kena playar doktor tu..rahang pon mmg sakit kalau bercakap..pengalaman yang tak pernah aku rasa tu...SERIK DAH RASA NAK CABUT GIGI...haha..

 

5 comments:

  1. Ya Allah... tak dapat kakak nak bayangkan sakitnya. Kesian betullah. Baik sakit gigi sikit dah macam-macam jadinya. Kenapa sampai tak boleh cabut? Dahlah injek sampai dua kali. Kalau kakak pun serik. Kakak baca pun rasa ngilu macam nak terkencing...

    Tapi kakak rasa lepas ini kena cabut juga sebab doktor dah goyang-goyangkan. Cekalkan hati jugalah. Kakak doakan moga baik-baiklah lepas ini.

    ReplyDelete
  2. Ya ALLAH....ngerinyaa..huuu...ngilu mmbygkan..
    Eina ada pengalaman cabut gigi geraham masa kt U lg, mujur ok jer, tak la smpai darah2..skrg gigi geraham kirikanan dh takdepun, oklah dr menanggung sakit kan..huu..

    Tumpang rasa sedih sakit dn seram tu..huu...

    ReplyDelete
  3. Sya tkut doc gigi,.wuuuu..

    Tkpe2..sya phm..hehe ^_^

    ReplyDelete
  4. alahaiii kasihan dia...sakit gigi mmg sengsara uolssss tsk tsk
    tpkan kite pon baru pas cabut gigi raya aji tu ari kat kg psl dh x tahan sakit
    time tu mmg sakit tp kite tipu kate x sakit kt doktor, alhamdulillah dia cabut takde rase pape pon
    tup2 dia tunjuk gigi tu dh tercabut...sgt lemah lembut kejenye..
    mebi awak punya belum btol2 nk tercabut tak hihihi ehh tp ade ke gitu :P

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)