Monday, June 23, 2014

Menghitung hari untuk Ramadhan...

As salam...

Lagi beberapa hari nak masuk bulan Ramadhan kan? Bersediakah kita untuk menghadapinya...bagi yg perempuan dah habis ke ganti puasanya...kalau diingatkan rasanya baru sahaja kita sambut Ramadhan tahun lepas...tup tup..tahun ni dah sampai ke bulan Ramadhan yang seterusnya...rasanya baju raya tahun lepas tak lusuh lagi...nk kena beli baju raya baru plak...begitu cepat masa berlalu...begitu dekat kita dgn hari kiamat...huhu...

Tahun ini merupakan tahun yang agak mencabar bagi kita kerana bulan Ramadhan tahun ini dijangka bulan yang agak panas dari biasa...bahangnya pon kita dah terasa kini...moga kita sanggup redah segala dugaan yg dtg ketika Ramadhan nanti..mohonlah byk2 doa semoga kita semua diberi kekuatan utk menempuh bulan puasa tahun ini ...kekuatan seperti umat Nabi Muhammad s.a.w. yang masih mampu berperang ketika bulan puasa...begitu kuat dan besar semangat jihad mereka..

Dan jangan lupa bykkan doa semoga diberi keredhaan utk bulan Syaaban..dan dipanjangkan usia kita utk sampai ke bulan Ramadhan..

Dan seperti biasa..mende yg wajib dibeli untuk persediaan bulan Ramadhan..tak lain tak bukan...kurma utk bersahur dan berbuka...kan?


Kurma feberet dari Arab Saudi jenis Khidry...lemak tapi kurang manis...menjadi pilihan utk kami sekeluarga..tahun lepas beli satu kotak utk bulan puasa...tapi belum habis Ramadhan kurma dah habis...so, tahun ni terus prepare 2 kotak utk bulan puasa nanti..

Jangan lupa...bulan Ramadhan bukan bulan pesta makanan..tapi bulan yang penuh barakah yang patut diisi dengan amalan2 sunat..tetapi pahala yang sgt berganda...Allahuakbar!!

Moga Ramadhan kali ini penuh makna dan kami harap dapat tempuhinya dengan sempurna...

posted from Bloggeroid

10 comments:

  1. Betul tu akak...mampukan cuaca panas macam ni..in shaa Allah Dik An yakin kita semua boleh hehe.

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa kak.betul, memang mencabar bulan puasa kali ni sebab panas.harap hujan akan turun, sebab takut air dicatu..huhu

    ReplyDelete
  3. Buat kita yg kerja dlm aircond, dlm kereta aircond, dlm rumah pun aircond tak ada masalah tapi kesian anak-anak balik sekolah panas berdenting dik.. kakak pun mohon moga anak-anak diberi kekuatan..

    ReplyDelete
  4. br habis 14 hr gnti pose berank hr tu..
    betul perit puasa kali ni.. pnas sgt2..

    ReplyDelete
  5. akak kurang gemar kurma yg manis melekit,seolah2 di sira dlm air gula tu...suka yg pejal dan kurang manis..

    ReplyDelete
  6. Ros pun dah buat persiapan beli kurma...

    ReplyDelete
  7. Bulan puasa ni la kita nak jaga makan kita dengan mengambil makannan yang lebih sihat..

    ReplyDelete
  8. Harap harap hujan la banyak sikit ramadhan nanti.. Kering aangat skang ni..

    ReplyDelete
  9. Harap harap hujan la banyak sikit ramadhan nanti.. Kering aangat skang ni..

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)