Tuesday, June 17, 2014

Adik Ammar yang kian membesar

As salam...



Adik Ammar yang kini kian membesar dan membuas...fuhh...memang letih melayan dia hari2..panjat sana..panjat sini...lompat sana..lompat sini..aritu dia pecahkan lagi cawan kopi mama...sabo jela anak..

Ammar antara anak yg boleh dikatakan sedikit buas..ikut sape x tahu la...(ikut bapak dia kot...anak laki kan..haha) selalu jadi mangsa kak Leesya dia...selalu kena tarik rambut..panjat belakang..lagi dia buat kalau time dia seronok..excited..lama x jumpa kakak...boleh tgk time kakak dia blk sekolah...senget benget tudung kakak dia kerjakan...bergurau kasaq org kedah kata..



Dia memang agak rapat ngan kak Leesya..byk bergurau ngan kakak...kalau ngan Ayun jer..sikit2 nangis...kena buat@pukul ngan abg...haha...

Dah mula pandai bercakap sikit2..mama, abah, kakak, dah boleh disebut tanpa pelat...abam, nyenek dan yg lain masih pelat..antara perkataan yg boleh di sebut

Abam = abang
Nyenek = nenek
Akan = makan
Andi = mandi
Yoyi = Lori
Bah = bas
Ketto = kereta
Doomm = jom

Banyak lagi la yg boleh disebut..aku lupa dah..hihi..

Sekarang ni dia sangat sukakan lori, bas dan kereta...pantang nmpk lori..mesti tunjuk dan sebut " yoyiii!!"
Naik keta ngan dia jer jenuh susun lori, bas, kereta kt jalan...mulut x benti sebut...naik penat mulut aku...dia suh sebut sama...haha...

Dia juga dah makin bijak skrang..kalau henset aku ni dapat kt dia...application yg dia cari dua jer...camera dan game candy crush..camera utk dia berselfie..kalau tgk lam galeri ni...penuh gamba dia ngan abg kakak dia jer..huhu...game candy crush pon pandai main dah...ayyoo anak...ikut sapela pandai main game sgt ni...haha...






posted from Bloggeroid

10 comments:

  1. budak budak nak membesar kan...samalah macam anak buah dik an...lasak yg amat sangat huhu...

    ReplyDelete
  2. alo..lo..lo...comellnya senyuman Ammar ni... manis! biasalah lah kan anak lelaki lasak sikit..anak sy pun sama..kejap lari sana sini...tapi tulah dia takde kawan nak main so pandai2 bermain sorang...huhuhu

    ReplyDelete
  3. ammar bijaknyeeeee....budak skrang ni mmg celik it kan...henpon kite tu pandai jek guna...tau jek app mane yg menarik hati heheheeh...siap le jadi harta die gak heheheeheheh...

    budak2 boy mmg minat lori, car ke bas...mcm dayyan minat eroplen.... dulu kejap jek minat thomas train tu heheeheh...

    ReplyDelete
  4. Anak cerdik macam inilah. Tengok muka dia pun rasa seronok kan..

    ReplyDelete
  5. bebudak sekarang celik IT..

    tapi aku rasa kan.. mak dia pun tak kurang buasnya.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. anak lelaki kan, mesti aktif gitu. baguih.

    ReplyDelete
  7. Wah..main candy crush..boleh lawan la kalau gini..heheh

    ReplyDelete
  8. Seronok tengok anak makin membesar...bijak plak tu kann
    kite suke dgr bdk2 baya ammar cakap loghat utara..comelll bangat hihi

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)