Friday, May 31, 2013

Trip to Johor Part 1

As salam dan Salam Jumaat..

Macam agak lama tak update blog...maklumlah minggu lepas bercuti sakan sampai tak hingat..haha..last week aku cuti sampai 6 hari sebab nak pegi Johor..kenduri sambut menyambut belah adik aku..kenduri kat Terengganu ari tu aku tak dpt balik sebab en hubby sibuk ngan pilihanraya..so, kali ni kenduri belah lelaki aku pegi jugak..tak kira la jauh pon..haha..

Hari Jumaat pagi kul 8 kami bertolak ke Johor..sampai RnR Bukit Merah kami sarapan dulu..then lepas tu sambung perjalanan..sampai kat Simpang Pulai en hubby mengantuk plak..terpaksa benti tido dulu..siang2 hari pon mengantuk jugak...haha..bukan apa..en hubby saya ni mmg takleh bawak keta jauh2 siang hari..dia suke bawak malam2..tapi kalau bertolak malam..nanti penat plak nak pegi kenduri adik aku..kenduri dia 25hb..mesti nak rehat dulu bila sampai...tu yg bertolak 24hb siang hari..so, sampai ptg tu boleh la rest lagi..esok tu blh pg kenduri ngan senang hati..hikhik..

Breakfast dulu!!

En hubby memang tak bagi bawak keta gilir2 ngan dia sebab adik ammar memang tak duk diam lam keta..aduuhh...dia la anak yang paling tak duk diam..seingat aku aleesya takde la ligat cam adik ammar..miyun lagila..naik keta..lepas nenen terus tido..haha..memang senang time miyun dulu..tapi adik ammar kali ni mmg mencabar betul..nak bukak radio lam keta pon takleh..dia sibuk nak main..keta benti jer sibuk nak main wiper..kejap ke belakang..kejap ke depan...hohoho...boleh stress aku!!

Port main anak-anak lam keta

Lebih kurang setgh jam en hubby tido pastu kami continue perjalanan..sampaila kat Rawang..mase tu kul 2 lebih..perut dah mula rasa lapar..tanya hubby.."lapar tak? saya lapar la..ape kata kita benti makan dulu.." then, benti makan tgh hari plak..

Lepas makan sambung lagi perjalanan..then, en hubby mengantuk sekali lagi..hahaha...asal lepas makan jer mesti ngantuk..benti tido lagi sekali plak..bergaduh la aku ngan anak2 lam keta tamau kasi kacau abah dia tido..kali ni lama jgk hubby tido...letih tak habis lagi agaknya..sambung lagi perjalanan..keta makin banyak..jalan dah mula start jem..tambah2 plak ade keta buat konvoi..keta alva berkonvoi..panjang berjela..dah la duk line kanan..pastu bawak slow..langsung tak bukak jalan..aaarrhhh...marah betul aku!!

Aleesya tak benti cakap.."jauhnya umah mak njang...bile nak smpi ni.." haha..kesian dia..sampai tahap bosan dah duk lam keta...tido pon lepas bgn tak sampai lagi..haha..

Last2 kami sampai kul 8 malam kat Pasir Gudang, Johor..memang betul2 12 jam perjalanan dari utara ke selatan...fuuhhh...akhirnya!

P/S : Aktiviti di Johor cite entry lain..haha~

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment or suggest..TQ :)