Saturday, March 9, 2013

Henset hilang!!!

semlm lepas balik amik amirul ngan ammar kitaorg keluar ke serdang..sblm masuk keta tu hubby tanya.."eh, mana henset sy?" aku mmg tak amik tahu dah sbb kelam kabut mengemas brg letak lam keta..biasanya hubby sendiri amik henset dia..carik punya carik takde..aku try call henset hubby..check lam umah takde bunyi pon...check lam keta takde bunyi jgk...ishk....jatuh mana plak henset ni...

Kali kelima call tak silap aku tiba2 denga suara garau yg angkat phone..

En. A : Hallo...
Aku : Hello..sape ni?
En.A : Ini siapa?
Aku : Saya tuan punya henset...mana u amik ini henset?
En.A : Itu Kassim Mustafa sana...
Aku : Oooo...ok2..U tunggu situ i datang amik skang...

Baru aku teringat rupa2nya hubby tertinggal henset dia kat Kedai mamak Kassim Mustafa..sblm kitaorg balik tu mmg kitaorg singgah minum kat situ..tak sangka plak hubby boleh tertinggal henset...

Sblm kejadian..

Hubby : Tolong kemas barang jap..sy nak pi toilet..
Aku : Ok...Sy pi bayar terus..(terus pi bayar tanpa tgk atas meja tertinggal apa2 ke tak...bajet hubby dah amik sendiri henset dia..jalan terus ke kaunter..haha..)

Nampaknya salah aku yg tak tgk betul2 sebelum pegi baya kat kaunter...hahaha...maafkan saya encik hubby..huhu..saya careless..

Sampai kat Kassim Mustafa hubby terus tuju kat kaunter tanya tuan kedai...aku duk tunggu lam keta lagi..tgk lama plak diaorg duk sembang2 tanpa hulur pon henset kat hubby aku...aku dah mula heran pastu turun jgk..nak tahu apa yg diaorg duk sembang..rupa2nya..budak yg jumpa henset tu dah blk..dia minum kat kedai tu tadi..dan salah sorang pekerja kat situ kenal ngan dia..then dia offer diri utk pi panggil budak tu..kebetulan rumah budak tu pon dekat jer..sblm budak tu balik mmg dia ada cakap kat tuan kedai yg dia ada jumpa henset...tapi dia tak tinggal kat kaunter pon..dia bawak balik..then, dia cakap kalau tuan punya henset datang tuntut dia suh tuan kedai tu pi panggil dia..

Tuan kedai tu ade cakap.."u punya henset ade wallpaper gambar anak2 kan...gambar budak2 comel..sy ada tgk itu henset..tapi dia tamau tinggal itu henset kat kaunter..dia bwk balik..tapi u jgn risau..i punya pekerja pegi panggil itu budak..duduk dulu ya.."

Alhamdulillah...ade lagi manusia yg jujur mcm tu kat dunia ni...bajet kalau tertinggal barang kat mesia ni mmg confirm tak dpt balik dah la..sekali ade lagi manusia yg baik hati mcm tu...yg tak sangkanya budak tu bukan org melayu pon..org India..muda lagi budaknya..terima kasih byk2 kat dia..kalau tak bukan aku yg pakai henset baru..nampaknya hubby yg pakai henset baru la..hahahaha...apepon..mmg terima kasih byk2 kat dia sbb Allah lembutkan hati dia utk jawab panggilan aku then anta balik henset encik hubby...Alhamdulillah syukur..

P/s : letak wallpaper gambar anak2 mesti orang kesian pastu tak jadi amik..Allah lembutkan hati dia utk pulangkan barang kita..so, letakla gambar anak2 anda di wall henset atau di dalam dompet..insyaAllah..dia tak sampai hati nak amik barang kita..hehe..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment or suggest..TQ :)