Friday, January 22, 2016

Good Job Syg!

As salam..

MASIH LAGI MOOD THROWBACK.

Sebenarnya tak tahu nak share cerita ape..godek2 PC jumpa gamba en hubby mase terima anugerah cemerlang mase bulan 3 tahun lepas..so, decide cerita pasal tu je la hari ni..hiiii...aci x gitu?

Masa akhir bulan 3 tahun lepas en hubby kita dapat anugerah perkhidmatan cemerlang bagi Jabatan Penerangan Negeri Kedah. Sebenarnya mase tahun 2009 dia dah dapat sekali..pastu rezeki dia kali ni dapat pulak utk tahun 2014 punya...sengih sampai pipi kemain sonok..haha..

Kenapa mesti aku cerita pasal anugerah cemerlang en hubby kali ni? sebab untuk kali ni aku ikut sekali dia pegi terima anugerah..sanggup ambil cuti dua hari semata-mata nak tgk dia dapat anugerah..hahahaha..Bos dia kat Kedah tu memang baik hati boleh bagi bilik hotel free pada penerima anugerah untuk negeri Kedah...tu yang en hubby boleh bawak aku join sekali tu..bukan takat boleh ikut menginap kat hotel..siap boleh masuk tgk event dia mase dia terima anugerah..terbaik punya layanan!

Sebenarnya orang luar takleh masuk event ni tau..tapi disebabkan aku pakai baju lebih kurang macam penerima anugerah..pastu buat muka toye jer macam tak bersalah aku boleh stay sampai habis event tau..hahahaha...Event ni dia buat kat auditorium RTM kt Angkasapuri..mase nak masuk tu en hubby pesan.. 

" nanti duduk kat belakang tau..jangan ganggu laluan orang dan petugas " 
( sebenarnya dia pon cuak jgk sbb bwk org luar..hahaha..)

Disebabkan aku ni memang dah selalu sgt ikut dia pegi program mane2..so, aku tahu bawak diri dalam majlis tu..masuk jer aku berdiri jer tepi pintu masuk..aku tgk ada jgk orang lain yang berdiri tepi pintu takde kerusi..setiap penerima anugerah dia dah setkan kerusi ngan nama masing2..mase hari rehearsel tu org luar bebas jgk keluar masuk..tapi mase event betul dia aku pakai baju kurung kaler merah sama ngan penerima anugerah dari negeri Kedah..bagi nampak konon2 mcm penerima anugerah jgk..haha..(bijak x idea? )
Hari event yang betul seperti biasa aku masuk duduk kt tepi pintu masuk..tak halang laluan sesiapa..tapi ada plak petugas yang perasan aku..dia tanya 

 penerima anugerah dari jabatan mane?

negeri mane?

Kebetulan plak mase tu ramai lagi penerima anugerah yang betul takde kerusi..nama diaorg takde pon kat kerusi..jadi ramai yg berdiri macam aku jugak..

Aku cuma geleng kepala dan jawab aku datang temankan husband jer..mase tu dah cuak jgk la..kot2 dia halau aku keluar ke apa kan..tapi dia tak cakap ape pon..dia diam jer..so, aku pon berdiri je la kat pintu belakang tu..hihihi..(seb baik...)

Lepas dah setel sume tempat untuk penerima anugerah..petugas tadi offer aku kerusi utk duduk..duduk sebaris ngan penerima anugerah dari negeri Sabah Sarawak..kikiki...sporting betul orang RTM ni..TQ bebyk yer..

Tumpang bangga ngan en hubby sebab dapat anugerah perkhidmatan cemerlang bagi tahun 2014..mmg dia layak dapat pon..seorang pekerja yang berdedikasi..kalau tak takdela aku selalu kena tinggal ngan anak2 kat umah..program sana sini..ceramah sana sini..bengkel sana sini..Alhamdulillah...rezeki untuk dia..kali ni penyampai anugerah adalah menteri penerangan tu sendiri..tak lain tak bukan Shabery Chik..sempat la dengar dia duk merapu pasal GST..hahaha..

En hubby kita sdg terima anugerah
Dan menarik jugak sebab ada persembahan live dari kumpulan Caliph Buskers..lagu yang diaorg nyanyi of coz la lagu Romancinta..hee~

Habis jer event aku keluar...tanak sesak2 ngan penerima anugerah yang lain..duduk dkt ngan pintu belakang jer pon..sekali en hubby call..

"Meh datang kat stage..nak ambik gamba ni.."

Terpaksa la aku masuk balik redah lautan manusia yang agak ramai tu..huhu..nak ambik gamba pon kena tunggu turn..ramai sgt manusia..
Gamba x cantik sebab phone sengkek jer..haha.



En hubby kita!

GOOD JOB SAYANG! 

Omedetou~


10 comments:

  1. wah lama menghilang..pepon tahniah tuk akak ngan suami..

    ReplyDelete
  2. disisi seorg suami yg hebat
    adanya wanita yg lagi hebat..
    huhu..
    proud of u sayang..hih

    ReplyDelete
  3. So sweet dear!
    Tapi yg genius plan Sheila pakai baju merah sama - itu yg comel sangat kakak tengok. Bila gambar berdua macam pengantin baru pulak haha...

    Tahniah dari kakak buat en abe tu:)

    ReplyDelete
  4. akakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. i mish youuuuuu. hehehehe. sori baru smpat datang singgah blog akak. wah, hubby dapat anugerah, kompem kita pun bangga kan. tahniah :D

    oo macam tu ye nak bawa diri kalau kita x diundang dalam dewan. hehe. okay nnti nak buat macam tu :P

    ReplyDelete
  5. wahh.. syok la depa.. tahniah pakcik art..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah... tahniah... sebab tu org ckp disebalik kejayaan suami tu ada isteri yang penyabar dan supportive! (^_^)

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)