Monday, April 14, 2014

Dapat panggilan dari cikgu skolah aleesya..

As salam...

Semlm mase tengah taklimat..tiba2 dpt call dari cikgu sekolah aleesya..aku tak angkat..habis taklimat en.hubby call balik bercakap ngan cikgu dia...

Citer lawak yg tak pernah mama buat kt skolah dulu..aleesya boleh buat..cikgu dengan takut2 bgtau yg rambut aleesya kena potong..en.hubby terkejut...potong rambut??!!

Hahaha...rupa2nya aleesya dan 2 orang lagi kawannya main gunting waktu rehat..sorang jadi tukang gunting..2 orang jadi customer..salah sorang customer adalah budak bertuah aleesya..

Pada awalnya cikgu tak perasan..tapi bila aleesya dtg dkt ngan dia..dia nmpk ada byk rambut kt baju aleesya..cikgu tanya dia..dia cakap kawan potong rambut..

Cepat2 cikgu dia tepon mai kt mak ayah..takut balik nanti mak ayah aleesya report polis kata cikgu tak tengok anak dia kat skolah..hahaha...

Apapon..terima kasih pada cikgu yang melaporkan..takut dia kot2 esoknya kami mai serang skolah..kami tak kisahla cikgu..kalau dia buat salah..cikgu nk pukul dia pon takpe..janji jangan sampai dia cacat..mati sudah..

Lagipon aleesya rileks jer kena potong rambut..so..cikgu tayah kelam kabut..kalau dia nangis tu patutla cikgu kena kelam kabut kan..

Kami berdua gelak jer..hai...anak2..sabar jela..balik petang tu aku check rambut dia..takde la nmpk kesan sgt..sikit jer..aku tanya dia..cemane aleesya boleh bg kawan potong rambut? aleesya kan pki tudung..

Dengan selamba dia jawab.." kakak selak jer tudung..." sambil buat gaya..takde muka bersalah langsung..haha..

Hari ni ke sekolah pesan kat dia..." aleesya jangan main gunting ngan kawan waktu cikgu takde..kalau kawan nak potong rambut..cakap kata cikgu marah..mak kita tak bagi potong rambut.."

Dia menjawab.." kalau mama kata boleh..baru kawan boleh potong rambut kan??"

Aku jawab.." tak boleh!! "

haha..nak jugak dia suh mama kata boleh..

p/s : taklimat? nanti kita cite kemudian..hihi..

posted from Bloggeroid

8 comments:

  1. Lawak la Aleesya. Tp Itu la bahaya bila budAk ni ingaat gunting itu mainan. Huhu. Nasib tak da apa2. Bagus cikgu dia report kt u.

    ReplyDelete
  2. haha...boleh plak maen gunting2 rambut ye...aleesya2...

    ReplyDelete
  3. bahaya tu jangan bagi dia main gunting selalu, takut2 kecederaan yang tak diingini berlaku... he he he, jawabnya...kena repairlah rambut tu ek? cikgu cikgi sekarang memang lebih berhati2...

    ReplyDelete
  4. Hahaha... bertuah betul anak-anak...
    Kesian cikgu mestilah cuak. Sebab tak semua mak-ayah yg punya minda terbuka macam ini. Banyak kes salah-laku anak cikgu kena tempelak..

    ReplyDelete
  5. tahun 90an dulu, anak murid kak anim (lelaki) di salah sebuah sekolah di selangor gunting bulu mata kawan dia. bayangkanlah tak de bulu mata..tak ke hodohnya. bila ditanya kenapa izinkan kawan gunting, dia kata si gunting bagitau boleh nampah hantu. hee..camtulah budak2. aleesya tu seronok sebab kawan dia gunting rambut dia agaknya..haha

    ReplyDelete
  6. hahahaha.. dulu x penah lak main gunting2 rambut kat skolah.. adeyh mcm2 budak sekrg..lawak plak rasa..

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)