Monday, July 7, 2014

Perlukah aku teruskan berpuasa hari ini?

As salam...

Apa yang korang rasa bila sakit gigi di bulan puasa? mesti rasa sangat menyampah kan? huhu...itula yang aku rasa sekarang ni..sakit gigi yang amat tapi terpaksa bertahan sebab di bulan puasa..huhu..nak nangis rasanya..sakit gigi tempat yang sama aku sakit dulu..pada sesiapa yang pernah baca entry aku yang INI..atau masih ingat entry aku yang INI ..mesti terasa amat ngeri utk berjumpa doktor gigi..huhu..

Sakit gigi dari semalam sampai nak tido pon tak senang..bangun pagi ni pon masih terasa denyutannya..dalam kepala duk pikir..nak jumpa doktor ke tidak..nak jumpa doktor ke tidak..en hubby suh aku pegi jer jumpa doktor..takpe..sakit kejap jer kalau kena cabut pon..hoho..perasaan ngeri tu ada lagi bila bayangkan doktor korek2 gigi aku bagi tercabut..

Kul 9 pagi tadi aku rasa tak tahan sangat dah..terus mintak permission ngan guru besar nak keluar ke Klinik gigi yang terdekat..lam hati mintak doa banyak2 agar doktor tak cabut lagi hari ni..haha..sampai kat klinik masuk jumpa doktor..kali ni doktor chinese plak..dulu doktor India..kali ni Chinese..agak ramah orangnya..tengok mane yang sakit..ketuk sana ketuk sini..dia tanya aku..

Awak nak cabut ke?

Hoho..dengan pantas aku menjawab..

Tamau doktor...sakit..

Habis tu gigi awak sakit tu macammane? nak saya bagi ubat dulu?

Aku mengangguk2 laju..seeloknya doktor bagi ubat dulu..ataupon doktor cuci gigi saya sikit..banyak sangat plag gigi ni..kata aku cepat2..hihi...

Doktor setuju ngan cadangan aku...haaa..bagus kalau cuci gigi awak tu..saya cuci sekarang yer gigi awak..

Dalam hati Fuuuuhhhhh...lega yang amat..

Doktor bukan saje cuci gigi yang sakit..habis sume gigi dia cuci..hahaha...terbaiklah doktor..terasa ringan gigi aku..haha...

Sekarang denyutan masih lagi terasa..tapi aku tahan..ubat pon takleh nak makan lagi..aku duk pikir ni...perlukah aku berbuka puasa hari ni kalau sakit gigi?  Ada sape2 yang boleh jawab tak? huhu...

8 comments:

  1. kalau akak tak tahan sangat bukelah akak...makan ubat...kesian akak...

    ReplyDelete
  2. kalau dah memudaratkan kesihatan x perlu la

    ReplyDelete
  3. puasa lah..
    nk mkn pun sakit..
    kalu bolh thnlah x mkn ubat.

    ReplyDelete
  4. Kalau kakak jawab panjanglah jadinya. Baik berbuka makan ubat bagi sembuh kemudian cabut. Daripada kalau terus sakit nak beribadah yg lain pun tak selesa. Allah bagi kelonggaran bila dalam mudharat dibolehkan berbuka. Habis ramadhan kelak ganti.

    Kesian betul kakak dah lama sakit ni berulang lagi. Jgn bayangkan yg masa hari itu memang takut kan..

    ReplyDelete
  5. Kalau rasa memudaratkan better buka je puasa tu..risau kang melarat sakit lain plak..cam sakit kepala ke sbb dok thn sakit kan huhu

    ReplyDelete
  6. Better berbuka laa..takut mudaratkan diri je. Tapi selagi boleh tahan, takpe. Teruskan berpuasa.

    ReplyDelete
  7. baiknya doktor.. kalau rasa tak yakin buka jelah..

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)