Thursday, May 16, 2013

Selamat hari guru!!

hari ni 16hb Mei...Selamat hari guru kepada semua guru2 di Malaysia dan seluruh negara..Guru2 yang pernah mengajar aku sejak aku tadika sampaila sekarang..(sekarang pon belajar lagi..hehe) Jasamu tetap dikenang..tanpa tunjuk ajar guru..aku takkan sampai ke tahap ini..Terima kasih cikgu!!

kalau cerita pasal cikgu mesti ingat zaman sekolah..zaman sekolah rendah ngan sekolah menengah yang paling best..mase sekolah rendah dulu ingat lagi guru besar sekolah..dia tak panggil nama betul kita tapi dia panggil nama ayah..nama aku Roshila Samsudin..guru besar tu panggil aku Sudin..hahaha..kawan aku nama dia Nurul Liana Mamat..dia panggil mamat..hahaha...tapi kami sume takut kat dia..sebab dia garang..tapi aku dah lupa apa nama guru besar tu...hahahaha...

pastu cikgu disiplin aku ingat jgk...suara kuat nak mampus..kalau dia jerkah org tu boleh terkencing la..dah la dia tinggi badan tough jgk..mmg bdk2 takut kat dia la..dia mengajar matematik..ingat lagi nama dia cikgu Raihan..mmg sesuai sgt dia sbgi cikgu disiplin..hahahaha..pastu cikgu yang suara lembut..nama dia cikgu norizan..sangat baik orgnya..kenal rapat ngan mak aku..hihi..

masuk sekolah menengah..aku masuk mrsm..cikgu yang paling aku ingat adalah teacher yang ajar english..dia suka nyanyi lagu english bila time kelas dia..seronok..dah la dia suka senyum..putih..nama dia teacher aida..pastu ingat warden kat hostel tu..nama dia ustaz mazlan..dia tak mengajar aku..tapi sgt suka dia sbb selalu jadi imam time semyang kat surau..

lagi sorang cikgu bm..cikgu ni selalu buat contoh ayat cam lucah2 skit..dah la dia mengajar bahasa melayu..hahahha..ntahpape la cikgu tu...ingat lagi dia kurus tak tinggi sangat..kulit gelap..cikgu mat yusoff..pastu cikgu sukan..cikgu hassan..dia hensem..hihi..kami suka pekena dia ngan ustazah homeroom kami..haha..(zaman sekolah yg nakal..)

pastu bile masuk form 4 aku tukar masuk mrsm lain..yang paling aku ingat adalah cikgu yang mengajar aku bahasa melayu..garang nak mampus..aku tak pernah dapat A masa belajar ngan dia..ingat lagi dia panggil aku "itik" sbb jalan lambat mai ke depan tuk jawab soklan..hahahaha...sejak hari tu sume budak kelas aku panggil aku itik..hampeh tul..haha..pastu dia suke baling pemadam kat kepala kami kalau takleh jawab soklan dia..ataupon menyampuk time dia bercakap..memang kena la..satu bangunan dengar suara dia kalau dia mengajar..hoho...ngeri ingat kalau time dia dulu..haha..tapi sebenarnya dia baik jer..time dia mengajar kami tu sebab dia pregnant..husband plak duk jauh..maybe dia stress kot...tu yg jadi singa tu..haha..dah la kami ni nakal2..hahaha...kesian cikgu..

mase aku pegi amik result spm aku pegi melawat dia lam pantang..mase tu dah bersalin dah..dia warden kat hostel..aku pegi hostel dulu baru pegi amik result..dia cakap "kalau tak dapat A jangan mai jumpa dia lagi.." kecut perut jugak aku denga dia kata camtu..bayangkan aku selalu dapat B,C jer mase time exam..haha..sekali tgk result spm aku dapat A!!! cepat2 aku pegi jumpa dia bagitau dapat A...haha..memang tak sangka la..kalau tak kena baling ngan pemadam lagi la..hahahaha..

ermm..kalau ingat zaman sekolah dulu2 memang seronok..tapi seingat aku mase kami belajar dulu kami sangat hormat ngan cikgu..sangat takut ngan cikgu..walaupon cikgu tu baik ke..sporting ke..kami tetap hormat cikgu walaupon senakal2 kami..kami tak pernah lagi toreh keta cikgu...tumbuk muka cikgu...sangat berbeza ngan budak2 zaman sekarang..cikgu marah sikit jer..terus balas dendam kat cikgu..ishk2...tak tahula nak jadi apa ngan budak sekarang..perasaan hormat pada cikgu tu dah makin berkurang...kesian kat cikgu2 zaman sekarang kan..mencabar betul tugas diaorang..sebab tu aku tak sanggup nak jadi cikgu...takut tak tahan kena buli ngan budak2...hahahaha..

apepon, Selamat Hari Guru pada semua guru2!!!! Terima kasih cikgu!!!


2 comments:

  1. eh???character cikgu english ngan bm kita masa lower secondary tu samala :))

    ReplyDelete

Feel free to comment or suggest..TQ :)