Thursday, April 4, 2013

rumah baru~

waahhh...rase cam lama plak tak update blog..maklumlah sekarang ni masih sibuk lagi duk mengemas umah lepas pindah..so, nak beronline tu takde internet dan kat opis pon mase terhad jer nak berblogging...byk mende nak di ceritakan...tapi terpaksa tangguh dulu sbb internet kat umah tak masuk lagi..huhu..terpaksa settlekan dulu pertukaran alamat utk pendaftaran internet..maybe makan masa skit la..kat opis bukan takleh nak berblogging..cuma kdg2 tu kalau keje byk mmg tak sempat nak mengadap laptop..nak update blog ni pon kena curi2 ngadap..haha..

cerita terbaru sekarang..aku dah berpindah ke bandar baharu..no more lagi kulim..kami dah tinggalkan kulim setelah hampir 5 tahun duduk sana..awal2 tu aku mmg tanak pindah..sbb rasa cam dah ok je duk kulim..tapi lepas pikirkan my hubby terpaksa berulang-alik keje dekat 1 jam setiap hari...sampai sakit tulang belakang dia..sampai umah je mesti mengadu sakit belakang..alaaa..kesian plak aku tgk my hubby kesayangan..pastu 2 minggu lepas kebetulan kawan hubby jumpa umah kos sederhana yg murah sewanya..halaman umah pon besar terus hubby buat keputusan nak pindah dan terus booking umah tu..

dalam mase 2,3 hari je kami terpaksa mengemas barang utk pindah sbb nak bagi cukup utk bulan 3,,so, sewa umah utk bulan 4 tayah baya...lagipon umah yg kami nak masuk tu penyewa dia keluar betul2 tarikh 31hb 3..so, nazak jgk la kami sbb tarikh yg sama kami kena keluar dari umah sekarang (umah kulim)..aku terpaksa amik cuti hari jumaat utk mengemas umah..cuci skit2 umah..mmg penat yg amat..sampai tak cukup tido aku dibuatnya..sgt2 letih..bayangkan umah yg kami dah duduk dekat 5 tahun nak kena packing barang2 dalam mase 2 hari...hohohoh...mmg sgt letih dan sakit kepala aku dibuatnya...

Jumaat, sabtu ngan ahad cuti mmg tak cukup bagi aku..terpaksa amik cuti lagi utk hari isnin..tambah2 plak pengasuh utk adik ammar dan amirul tak jumpa2 lagi...kriteria pengasuh yg aku nak tu susah nak jumpa...last2 ade la org rekemen opah..dia duk satu taman ngan aku..pegi umah dia tgk dia ok jer..dah byk pengalaman jaga baby..cara nak handle ebm pon dia tahu..rasa lega skit bila dia kata ok jer nak mengasuh budak berdua tu..baru la aku ngan senang hati boleh pi keje...tu pon kdg2 tepon opah tu jgk tanyakan keadaan diaorg..so far Alhamdulillah...adik ammar ngan mirul ok jer..

gamba rumah baru takleh nak upload lagi sbb tak amik lagi..nanti dah amik gamba, baru aku upload sini..lagipon umah bersepah lagi tak siap mengemas..tayah upload lagila gamba umah bersepah..hahaha..

mata continue~

4 comments:

  1. salam kenal..jmputla follow kmbali :)

    ReplyDelete
  2. oip..pindah gak eh..upload gambar rumah baru la.. hhahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah..pindah jgk sbb dpt umah lagi best dari umah skang..dekat plak tu ngan tempat keje art..nanti mai la..takmo upload sbb tak siap kemas lagi..haha

      Delete

Feel free to comment or suggest..TQ :)